Geco
world map
Polski
English
Szukaj:

Współpraca:   EU
punktPrzykłady montażu sterowników na kotłach węglowych.


Sterowniki do kotłów węglowych najczęściej montuje się na górze kotła. Zabezpiecza to częściowo sterownik przed wzrostem temperatury, a także ułatwia jego obsługę i podłączenie do niego urządzeń.


W ofercie firmy GECO są specjalne metalowe obudowy do montażu panelu sterującego jak i modułu głównego na kotle.




Na rysunku przedstawiono możliwość poziomej instalacji elementów sterujących. Specjalnym korytkiem za sterownikiem prowadzone są kable zasilające.



Zaprezentowana obudowa ma możliwość instalacji także od frontowej części kotła.

Bez względu na rodzaj obudowy i sposób montażu należy pamiętać o podstawowej zasadzie montażu elektroniki na kotle: temperatura pracy nie może przekroczyć dopuszczalnej górnej granicy 45 stopni Celsjusza. Zasada ta dotyczy zarówno modułu wykonawczego jak i panelu sterującego.

W tym przypadku kable zasilające prowadzi się w osłonie kotła, odpowiednio zabezpieczając przd wysoką temperaturą. Ten sposób instalacji sterownika zalecany jest dla kotłów gdzie drzwiczki umieszczone są u góry kotła i nie ma możliwości poziomej instalacji.




Obrazek

Sterowniki do kotłów centralnego ogrzewania można instalować z przodu kotła. Jednak bardzo ważne jest, aby nie narazić automatyki na kontakt z gorącym powietrzem podczas otwierania drzwiczek.

Na przedstawionym rysunku specjalne wyprofilowanie obudowy zapewnia łatwy dostęp do sterownika i estetyczne zharmonizowanie z kotłem.

Klawiatura jest częściowo zabezpieczona przed językami ognia nachyleniem pod odpowiednim kątem. Oczywiście zbyt długie narażenie na wysoką temperaturę może doprowadzić do uszkodzenia sterownika, dlatego zaleca się zachować ostrożność przy otwieraniu drzwiczek do kotła i ograniczyć czas do minimum.

 

Ostatnia aktulizacja: 2006-09-08 09:22:59
<wstecz  <Homepowrót do strony głównej

 

Digital Cold &amp; Heat

Jak się z nami skontaktować?

P.P.U.H. Geco Sp. z o.o.

Cholerzyn 376, 32-060 Liszki


Telefony stacjonarne:
+48 (12) 636 98 11,
+48 (12) 636 12 90,
Telefony mobilne:
+48 (691) 432 610,
+48 (691) 432 611,
+48 (691) 432 612,
+48 602 774 326 or +48 (602) PP GECO,
fax: +48 (12) 636 20 02,
e-mail: geco@geco.pl

Biuro Obslugi Klienta czynne jest 
od poniedziałku do piatku
w godzinach od 8:00 do 16:00

FAQ